راه اندازی کانال تلگرام گروه فنی مهندسی ایران قالب

با توجه به رشد روز افزون نرم افزارهای پیام رسان موبایل جهت سهولت استفاده از مطالب می توانید از طریق نرم افزار تلگرام مطالب و اخبار مرتبط با رشته مکانیک و صنعت قالب سازی را دنبال نمایید.
آدرس کانال رسمی تلگرام ما:

https://t.me/Irmoldir


@Irmoldir

پس از بروزرسانی تلگرام خود با وارد شدن به این آدرس گزینه Joine را در پایین صفحه بزنید.

آموزش پیشرفته سطوح در نرم افزار catia

آموزش طراحی ماشین audi r8 در نرم افزار کتیا 

دانلود

دانلود

 

مساله حذف مطالب ارسال شده گذشته!

درود بر شما همراهان همیشگی و گرامی گروه ایران قالب
بابت حذف مطالب یک سال و نیم گذشته از کلیه شما سروران گرامی پوزش می طلبیم. این مساله به دلیل مشکلی که در تغییر سرور های هاست بلاگفا ایجاد شد رخ داد و مطالب ارسالی ما مانند دیگر فعالان وب نویسی که از این سرویس استفاده می کردند حذف شد.

صمیمانه از شما بابت این مساله پوزش می طلبیم و امیدواریم با تلاش هایمان بتوانیم همچنان پاسخگوی نیازهای علمی و عملی شما عزیزان صنعتگر باشیم.

آدرس اصلی و جدید وب سایت

از این پس با آدرس www.irmold.ir به
پایگاه اطلاع رسانی جامعه قالب سازان ایران
وارد شوید و از اطلاعات آن بهره مند گردید.

لحظه تحویل سال ۱۳۹۳-نوروز پیشاپیش مبارک

لحظه تحویل سال ۱۳۹۳ هجری شمسی :
پنجشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۲ , ساعت ۲۰:۲۷:۰۷

مطابق ۱۸ جمادی‌الاولی ۱۴۳۵ هجری قمری و ۲۰ مارس ۲۰۱۴ میلادی
نام سال : اسب

طالع بینی متولدین سال اسب :

فروردین : اسب بخار! او تند خو، پرخاشگر، بداخلاق و آتشین مزاج است. ای کاش می توانست افکار و اهداف خود را پی گیری کند.
.
اردیبهشت : اسب درشکه! خودخواهی او از اسب های دیگر کمتر و اهل ساخت و پاخت است.
.
خرداد : اسب اصیل! هنوز به او دهنه زده نشده است. او هر کاری را که شروع کند، هرگز به پایان نمی رساند.
.
تیر : اسب عصاری! او بسیار احساساتی است، مرتب به دور خود می چرخد و هرگز زندگی مطابق میل او نیست.
.
مرداد : اسب صورت فلکی قنطورس! او توان انجام هیچ کاری را ندارد و تنها به خود فکر می کند.
.
شهریور : یابو! موجود لایقی است؛ اما متاسفانه نمی توان به او اعتماد کرد. او واقع بین و کاری است.
.
مهر : اسب سیرک! او با پرهای روی سرش دائماً می رقصد؛ اما دقیقاً آنطور که دوست دارد، عمل می کند.
.
آبان : اسب وحشی! او پر هیجان ترین و احساساتی ترین اسب هاست.
.
آذر : اسب مزرعه! او بی اراده، کارش را تا آخر انجام می دهد.
.
دی : اسب مسؤولیت شناس! او استثنایی ترین اسب هاست؛ البته گرفتاری هایی نیز خواهد داشت.
.
بهمن : اسب مسابقه! باید امید داشت که مراقب سوارکارش باشد.
.
اسفند : اسب روشن فکر و غمگین! او شاد و سر حال است؛ اما از خود رضایت ندارد. او فقط به کارهایی فکر می کند که می توانسته آنها را انجام دهد.

طراحی قطعات صنعتی با نام VariCAD 2011 v1.10

VariCAD 2011 v1.10 نام نرم افزاری برای مهندسین مکانیک می باشد. این نرم افزار دارای ابزارهایی برای طراحی های ۲بعدی و ۳بعدی قطعات ، طراحی صفحات فلزی ، قفسه ها ، لوله ها ، آزمایش برخورد قطعات ، سر هم کردن قطعات ، منابع استانداردهای جهانی قطعات بر اساس استاندارد های ANSI و DIN و … را دارا می باشد. این نرم افزار از فرمت های STEP , STL , IGES , DWG و DXF پشتیبانی می کند.ظاهر کاربری این نرم افزار به گونه ای است که می توانید به سرعت به طراحی قطعات به صورت ۲بعدی و یا ۳بعدی بپردازید. شما از هم اکنون می توانید این نرم افزار فوق العاده کاربردی را به صورت رایگان و برای اولین بار در میان وبسایت های ابرانی ، از وبسایت دانلود ها دریافت نمایید.

دانلود نرم افزار Dassault Systemes CATIA V5R21

نرم افزار Dassault Systemes CATIA V5R21 یک از قویترین نرم افزارهای طراحی،تولید و تحلیل به کمک کامپیوتر یا CAD/CAM/CAE در جهان میباشد که اکنون به عنوان بهترین نرم افزارهای CAD/CAM/CAE در سطح جهانی به صورت وسیع مورد استفاده قرار میگیرد.

کاربردهای نرم افزار Dassault Systemes CATIA  :

  1. محیط های مدل سازی (Solid Model) : این قسمت که در زیر مجموعه ماژول Mechanical Design قرار دارد برای مدل کردن قطعات توپر (Solid) و مجموعه مونتاژی و طراحی قالب و طراحی مدل های ورقکاری (Sheetmetal)، نقشه کشی صنعتی ،تلرانس گذاری و ... استفاده میشود .
  2. مدل سازی سطوح : این قسمت علاوه بر ساخت سطوح پیچیده قابلیت انجام مدلسازی روی ابر نقاط و فایلهای حاصل از اسکن سه بعدی را نیز دارا است .
  3. محیط ماشینکاری : پس از ساخت مدل به کمک قابلیتهای محیط ماشینکاری براحتی میتوان عملیات ماشینکاری مورد نیاز برای تهیه قطعه مدل شده از روی قطعه خام را تعریف کرده و هر مرحله از ماشینکاری را بصورت متحرک (انیمیشن) مشاهده کنید .
  4. محیط تحلیل المان محدود : به کمک قابلیتهای این محیط میتوانید قطعات و مدلهای مونتاژی ساخته شده در این نرم افزار را تحلیل کرده و مواردی مانند تغییر شکل ،توزیع تنش و ... را در آنها بدست آورد .
  5. طراحی و تحلیل مکانیزمها : به کمک این قابلیت از نرم افزار Catia میتوانید پس از تعریف اتصالات بین اجزای مختلف مکانیزم ،حرکت مکانیزم را مشاهده کرده و آنرا تحلیل کنید .

 

یکی از مهمترین قابلیتهای این نرم افزار این است که به کاربر اجازه می دهد به راحتی که از یک محیط کاری به محیط کاری دیگر منتقل گردد. به عنوان مثال شما پس از این که در محیط Digitized Shape Editor از یک ابر نقاط اسکن تهیه کردید به راحتی می توان در محیط Genrative Shape Design و یا Free Style از آن Surface تهیه کنید. زیرا همانطور که شاید اطلاع داشته باشید برای اینکه بتوانید مدل خود را از یک محیط به محیط دیگر ببرید ابتدا نیاز است که مدل خود را به صورتی ذخیره و یا Import کنید که نرم افزار دیگر قابلیت خواندن این اطلاعات را داشته باشند و احتمالا در این انتقال مدل شما ممکن است data lost داشته باشد.

 

Name: Dassault Systemes CATIA

 Version: V5R21 SP6 Update

 OS: Windows XP / Vista / Seven


توضیحات :

  • فایل کرک در فایل iso موجود هست به همراه روش اجرای کرک
  • فایل iso رو با استفاده از نرم افزار ساخت درایو مجازی Mount و نصب کنید.


پسورد فايل فشرده : soft98.ir ( پسورد را تايپ کنيد )

تصویری از محیط کرک شده نرم افزار

تنها با IP ایران قادر به دانلود از سافت 98 هستید

منبع سایت سافت گذر

دنیای چاپگرهای سه بعدی (قسمت دوم)

دنیای چاپگرهای سه بعدی (قسمت دوم)

قسمت دوم از این مقاله مربوط میشه به مواد دستگاه‌های چاپگرهای سه بعدی و خود دستگاه. البته قیمت این دستگاه‌ها بالاست و تولید اونها بصورت محدود انجام میشه. در قسمت اول اطلاعاتی کلی در مورد دستگاه داده شد. در این قسمت کمی تخصصی تر به موضوع دقت شده.

panart.ir

مواد دستگاه:

نوع دستگاه و تکنولوژی یی که برای ساخت مدل چاپگرها از اون استفاده میشه، در انتخاب مواد اولیه خیلی مهم هست. روشهایی مثل اکستروژن، گرانولار، لمینیت و فتوپلیمرایز ؛ با توجه به نوع دستگاه، دقت لازم در خروجی و مواد اولیه انتخاب میشن. در هر کدوم از این روشها، هزینه و نوع فایل خروجی ویژه‌ای تعریف میشه.

ادامه نوشته

دنیای چاپگرهای سه بعدی (قسمت اول)

دنیای چاپگرهای سه بعدی

خیلی ها از چاپ سه بعدی خاطره دارن. دوران بچگی خط کش هایی بود که روی اونها چندتا تصویر وجود داشت که با تغییر زاویه خط کش، میشد چندین تصویر رو مشاهده کرد. در واقع با این روش شما یه داستان، حرکت یا زاویه ای دیگه از یک تصویر رو نظر مینداختین. به تکنیکهایی که تو این چاپ‌ها بود، شیوه سه بعدی از موضوع دوبعدی گفته میشد.

یکی از روشهای چاپ سه بعدی به این روش لنتیکولار بود. شما در این نوع چاپ چندین تصویر دارین. هر تصویر با تکنیکهای شیمیایی و نور لیزر بروی صفحاتی با نام لنتیک انتقال داده میشد. این صفحات نازک بعد از روی هم قرار گرفتن، با تغییر زاویه در دید، موضوع رو سه بعدی نشون میدادن. البته داستان لنتیکولار خیلی طولانی تر از اینهاست، خلاصه گویی ما برای رسیدن به چاپ سه بعدی دیگه ای هست.

دنیای چاپگرهای سه بعدی  - پان آرت

نوع دیگه از چاپ سه بعدی هم بود به اسم هولوگرافی، که نمونه این کار بروی برچسب‌های هولوگرامی هست که روی محصولات چسبونده میشه. تو این روش با نور لیزر و یک سری مواد شیمیایی دیگه، رنگ و طرح با اختلاف نور و تغییر تصویر بروی سطحی غیر شفاف قرار میگیرن. البته هر دو روش لنتیکولار و هولوگرافی از شگردهای سه بعدی سازی چاپ هستن که هنوز هم اجرا میشن.

ادامه نوشته

هشتمین نمایشگاه بین المللی صنعت، صنايع كارگاهي، ماشين‌الات و تجهيزات وابسته ISIEF

هشتمین نمایشگاه بین المللی صنعت، صنايع كارگاهي، ماشين‌الات و تجهيزات وابسته ISIEF2013
19 آذر لغايت 22 آذر 1392
حل مشكلات صنعت، وظيفه همه مسؤولان است. به ويژه در سال جهاد اقتصادي، موضوع صنعت كه از اصلي ترين محورهاي جهاد اقتصادي است بايد مورد توجه و حمايت ويژه اي قرار گيرد. جدا از آن، موضوع صنعت ضامن حركت كشور در مسير پيشرفت، توسعه و استحكام بيشتر جايگاه هاي جهاني كشور است. بدون صنعت، توليد كشور معنايي ندارد. از سوي ديگر از آن جا كه ايران كشوري با نظارت و مشاركت دولت در همه زمينه‌ها به ويژه در امور اقتصادي است، نقش حمايتي دولت در بخش صنعت نيز بسيار پررنگ و مسلط عمل مي كند. درسال هاي گذشته گرچه بروز برخي مشكلات، حركت چرخ دنده هاي صنعت را تا حدودي كند كرده است اما همچنان قواي انساني و منابع صنعتي كشور، آماده و مهيا براي ايجاد تحولي عظيم در اين عرصه است. تحولي كه افق والاي ايران 1404 را پيش رو دارد. به نظرمي رسد در چنين شرايطي توجه هرچه بيشتر به كمي و كاستي هاي صنايع كوچك و بزرگ ملي، امري راهگشاست كه اخذ تدابير راهكارهاي علمي و جهت دار براي حل مشكلات را در پي خواهد داشت





دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت تهران


دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت تهران


Inline image 1

گروه های تخصصی:

ماشین آلات، تجهیزات، اتوماسیون، ابزارآلات، صنایع پیشرفته، خدمات فنی مهندسی، نشریات تخصصی و ...


تاریخ برگزاری : یکشنبه 14 مهر 1392 لغایت چهارشنبه 17 مهر 1392 

اصطلاحات کاربردی در طراحی قالب تزریق


فهرست معانی اصطلاحات کاربردی در طراحی قالب تزریق پلاستیک

طراحان قالب عناوین متفاوتی را به بخش ها و قطعات مختلف قالب اطلاق می کنند. برای جلوگیری از سردرگمی در این بخش معانی هر یک از عناوین به همراه اصطلاحات لاتین بیان شده است. برای هر تعریف به شکلهای مرجع مربوطه اشاره می شود.

برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

ادامه نوشته

آشنايي با نرم افزار Visual Nastran

آشنايي با نرم افزار Visual Nastran

Nastran یکی ازنرم افزارهای تحلیلی مهندسی مکانیک می باشد که توسط شرکت MSCتهیه شده است و امکان شبیه سازی مکانیزم ها و انجام تستهای دینامیکی ،تحلیل تنش وکرنش بر اساس معیار (Von-Mises تحلیلهای حرارتی درفضای آن فراهم شده است ،درواقع این نرم افزارنسخه تکامل یافته نرم افزارمعروف Working Model می باشدکه پس ازرفع محدودیتهائی که کاربران Working Model با آن دست به گریبان بودند و همچنین افزودن چندقابلیت ویژه ( علاوه برتحلیل دینامیکی) بعنوان یک نرم افزار تحلیلی کامل درمیان نرم افزارهای مشابه خودنمائی می کندبرخی ازقابلیتهای این نرم افزار به شرح ذیل می باشد: 
امکان اعمال شرایط طبیعی  درموارد خاص شرایط آزمایشگاهی) برروی مدل تحلیلی مانند :اعمال شتاب جاذبه ، تعریف مقادیری برای ضریب اصطکاک و ضریب جهندگی و...

متن کامل در ادامه مطلب

ادامه نوشته

دانلود کتاب خواص مکانیکی مواد

کتاب خواص مکانیکی مواد

فایل Pdf در 70 صفحه 

برای دریافت کلیک کنید.

کتاب الکترونیکی آموزش CATIA


دانلود کتاب الکترونیکی آشنایی با نرم افزار کتیا

در این کتاب شما می توانید با نرم افزار کتیا بیشتر آشنا شوید.

برخی از سرفصل های این کتاب عبارتند از :

1.       محیط مدل سازی دو بعدی قطعات

2.       مدل سازی سه بعدی

3.       Assembly Design

4.       محیط نقشه کشی

5.       و...

توضیحات بیشتر و لینک دانلود در ادامه مطلب


ادامه نوشته

عضویت در گروه اینترنتی ایران قالب - مشاوره در زمینه طراحی و ساخت قالب - تبادل لینک

  

 

با عضویت در گروه اینترنتی ایران قالب از به روز ترین مطالب مرتبط با رشته مکانیک در ایمیل خود با خبر شوید

در صورت عضویت در گروه شما می توانید سوالات خود را با دیگر اعضا مطرح نمایید

 سریع و راحت به جواب برسید و با دیگران تبادل نظر نمایید.

ثبت نام

کلیه اعضای گروه امکان ارسال ایمیل به آدرس گروه را دارند.

لطفا مطالب و سوالات خود را که مرتبط با رشته مکانیک می باشدبه iranmold@googlegroups.com ارسال نمایید.

در صورتی که وبسایت یا وبلاگی دارید آماده تبادل لینک با شما هستیم (لطفا پس از درج لینک ایران قالب در وب خود در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید تا لینک شما در وبلاگ درج گردد)

اگر در عضویت مشکلی داشتیدبا ایمیل Shikshik2007@gmail.com مشکل خود را مطرح نمایید.

آماده پاسخگویی و مشاوره به شما در زمینه طراحی و ساخت قالب نیز هستیم.

این پست ثابت است و وبلاگ همچنان در حال بروز رسانی می باشد  

 

 

 

مقاله روانکاری صنعتی

مقاله روانکاری صنعتی (doc

روانکاری صنعتی
روانکاری ( Lubrication ) ، علم تسهیل حرکت نسبی طوح در تماس با یکدیگر تعریف شده و امروزه یکی از رشته های مهم در علوم ،‌دانش فنی و عملیات اجرایی مهندسی است . در هر جا که سطوح درکنار و در تماس با یکدیگر دارای حرکت نسبی هستند ، روانکاری نقش مهمی در انجام حرکت به نحو صحیح ، مداوم و اقتصادی ایفا می کند و هر طرح مکانیکی و ساختمان ماشین های صنعتی ، متأثر از این علم است .

عدم روانکاری صحیح و اصولی ماشین آلات ، علاوه بر آن که باعث کاهش راندمان مکانیکی و پایین آمدن بازده ماشین می شود به فرسایش بیش از حد ، فرسودگی و از کارافتادگی زودرس آنها منجر  می شود .

آموزش قسمت pad pocket نرم افزار کتیا(فارسی)

آموزش قسمت pad-pocket نرم افزار کتیا به زبان فارسی

آموزش کتیا

ماشین حساب برآورد مقدار لاستیک مورد نیاز در قالب

برآورد مقدار لاستیک مورد نیاز در قالب

جهت استفاده از این ماشین حساب به لینک زیر مراجعه نمایید.

http://www.smooth-on.com/calculator/productcalc.php?products_id=10002325


قالب پلاستیک با اینسرت های کاشتنی